Translate

lördag 20 februari 2010

Sova m kläder

Två nätter i rad har jag nu somnat med kläderna på, linserna i ögonen, utan att släppt ut Bobbo för sista kissen, utan att ha gett honom mat,utan att ha tagit min medicin, utan att vakna av Marcelo när han kommit till sängen eller när han gått till jobbet. Då är man trött! Båda dagarna har jag vaknat av att mina händer värker och att det är så olidligt runt halv sex på morgonen så att jag fått gå upp. Annars hade det varit skönt att få sova till åtta... Det är hopplöst när jag ska söva barnen. Jag är så trött och hela kroppen protesterar när jag inte får somna in till deras sövande små andetag. Nu är det ju ännu värre eftersom de sover i mitt rum och Lilla N i min säng, då ligger jag ju utsträckt på en kudde med ett gosigt täcke....zzzz zzz zzzz.

Tonåringen N kom igår! (Jag vet det är förvirrande med alla dessa N men ännu mer förvirrande för oss eftersom hon har samma namn som Lilla N) Hon var precis så där härligt underbar sdom hon alltid är. Mina barn som är super blyga och lite skeptiska i början lade beslag på sin kusin direkt och ville att hon skulle läsa och spela spel. Eftersom Tonåringen N har tre småsyskon själv är hon van vid barn och kastade sej in i sysslorna utan att knota. Det ska bli jätte roligt de kommande dagarna att få ha henne i huset. Och som sagt förut så kanske hon blir boende här till hösten.

Inga kommentarer: