Translate

torsdag 11 februari 2010

Fredags planer

I morgon har jag examination på morgonen. Ännu en sak ska kontrolleras, granskas och godkännas. Jag och Calle har beslutat oss för att mutor är bra. Så vi laddar upp med bananer, ananas, vindruvor och dricka. Så dukar vi upp lite trevligt med servetter kanske lite ljus, sätter oss i en liten cirkel runt ett bord och presenterar materialet vi har hittat i arkiven. Vi visar lite gamla kort och har en samlad diskussion tillsammans med de andra. Tillsammans ska vi problematisera den bild av vanartiga och sinnesslöa barn vi har idag och jämföra med den som var rådande i början på 1900-talet. Vi ska dra kloka slutsatser, öppna ögonen åt sådant vi idag skrattar åt och få dem att sätta skrattet i halsen. Hög på fruktsocker ska sedan examinatorn godkänna oss och Calle och jag har återigen gjort ett bra jobb! Sist välte vi burkar övar våra kamrater. Vem har sagt att skolan är tråkig? Sedan blir det kalas på eftermiddagen. Både min bästa vän Åsa och hennes två grabbar har fyllt år. Och efter en vända maginfluensa kan vi äntligen komma dit och fira dem. På kvällen ska vi mysa. Kramas och sooooova. Jag har stort behov av sömn just nu. Sova är så gott så gott!

1 kommentar:

Den galna mamman sa...

SVAR: TUSEN TACK !! det låter som du kommer bli en mycket bra lärare. Man måste våga se problemen för att kunna lösa dem. Men många lärare menar tyvärr på att om de ej sett något finns det heller inget !Tack för dina tips ska genast ta itu med detta. kram den galna