Translate

torsdag 4 februari 2010

Inbjudan till lunch

Lite skönt att ovädret är borta tycker jag nog att det är. Men kvar finns det metervis med snö. Jag hoppas bli klar med städningen ganska snabbt så att vi kan få lite tid över att och rulla runt i drivorna jag och barnen. Den högsta vallen på tomten är över två meter! Vet bara inte hur jag ska få i hop det med en sjuk Liten N så kanske får de stora gå ut utan oss. Jag som sköt Kung Bore i sank för någon vecka sedan fick tillbaka så jag teg ( men han kommer ändå snart att somna in, så han kan inte vinna, schhhhh...).

Om det är någon som gillar att hänga in tvätt är de varmt välkomna till mej idag klockan tolv. Jag bjuder på lunch! Dagen kommer gå i städandets tecken. Mitt favorit sysselsättning alla gånger...inte. Byta sängkläder är ett måste efter en dreglande, snorande och slemhostande liten baskilusk i vår säng. Golven behöver skuras och alla lister likaså, som är översolkade med små märken efter smutsiga, små barnhänder. Om det är någon som gillar att ta hand om även det så kom hem hit vid tolv, så bjuder jag på lunch!

Välkommen!

Inga kommentarer: