Translate

torsdag 18 februari 2010

Torsdags träning och en himla massa plugg!

Nu har jag varit duktig och tränat igen! Det känns så skönt att kommit igång igen så det går inte att beskriva. Varenda liten muskel i hela kroppen har träningsvärk och jag njuter som aldrig förr. Jag känner redan nu att två gånger i veckan inte kommer att vara tillräckligt så småningom, men jag får börja så här. Det gäller ju att få till tiden också.... Sen ska man orka. Eller jag försöker lyssna på alla goda råd alla människor kastar efter mej. De där som handlar om att ta det lungnt och inte gå ut för hårt. Men det känns så himla positivt just nu att stå där i träningsdojjor och stuffa runt till bra musik. Armar, rumpa, lår och magmuskler som spänns och töjs i alla möjliga rörelse- och styrkeövningar. Kroppen mår SÅ väldigt mycket bättre av att få bygga upp sej istället för att slitas ner, som jag tycker att den gör i det vardagliga slitet. Jag har svårt att sluta le.

Fast det gjorde jag när barnen var nattade, hungern stillad och kroppen nyduschad. Då var det bara att sätta sig vid datorn och börja skriva om skiten som inte blev godkänd. Jag började med att tappa lusten, sen musten och då skrev jag ett argt mejl till min lärare att hon var tråkig och att hon gör mej matt med alla sin invändningar. Varenda rad är understruken och kommenterad. Självförtroendet ligger på minus sidan just nu. Men jag har skrivit ihop fyra sidor på en och en halv timme, nu är det bara det mastiga kvar men hjärnan är totalt blank så jag var tvungen att ta en paus. Kanske är det tre timmars jobb som ligger framför mej. Klockan är snart halv tolv på natten. I morgon ska allt vara klart och inskickat. Barnen är lediga i morgon så på dagen finns det ingen möjlighet att skriva nånting. Inte när man har en Liten N i hushållet!

I morgon får vi tillfällig förökning igen. Vår kanske blivande tonåring kommer hit på sitt lov och jag tänkte att hon ska få prova på klättring under sportlovet. Är det nån som har andra roliga tips för en tonåring att göra under lovet tar jag tacksamt emot det. Dock ska det vara vänligt för mina små också. Den äldsta är snart fem.... ni förstår mitt dilemma. Men jag är skit glad att hon kommer. Tonåringen och hennes storasyster ligger mej så varmt om hjärtat, mer än de flesta så det är roligt att de gillar oss också.

Nä nu ska jag slita mitt hår en stund till. Det betyder plugga....

Inga kommentarer: