Translate

onsdag 3 februari 2010

En arg man

I ett förhållande får man ta varandras bra och dåliga sidor. Jag har min stora beskärda del och jag vet inte riktigt vad Marcelo har för strategi för att hålla mej mindre arg när de dagarna kommer. Just nu är dock han ett åskmoln. Då gäller det att vara tyst, liten och icke synlig. Nej missförstå mej inte. Han gör ingenting, bara suckar, rynkar ögonbrynen och grymtar som ett vildsvin. Alla frågor besvaras med något som kan tolkas som ett- jag vet inte. Men för varje sak blir vecken i pannan djupare och hans kropp rastlösare. Han tittar men ser inte och grymtningarna blir fler och fler. Enda sättet för honom att hitta tillbaka till sitt goda humör är att bli lämnad ifred. Så nu sitter han en halvmeter från TV:n och skjuter soldater på PS3:an. Inget går upp mot lite dödande en arg dag. Vad som orsakat det dåliga humöret vet inte jag, inte han, inte någon. Fast under muttrandena han släppte ifrån sej så har några vänner fått sej ett par kängor, några myndigheter också för den delen, men jag tror boven i dramat är han som skottar vägarna åt oss. Efter lite övertalning skottade han fram vägen till garaget...och lade all snö framför dörren. Så nu är det helt omöjligt att komma in där. Inte plus i kanten i anteckningsboken!

Om jag får tro det hela rätt kommer han muttra fram tills det är dags att sova. Då kommer han att vilja kramas och så kommer han säga att det inte är mitt fel. Sen vill han ha lite te. I sängen kommer han sucka och säga att han inte kan sova och efter en kvart kommer han sova gott.

Efter 18 år kan man väl säga att vi känner varandra.

Ändå överaskar han mej varje vecka.

Inga kommentarer: