Translate

tisdag 5 oktober 2010

Höst städning

Det blev inget möte, eftersom bilen inte funkar och Marcelo öppnade upp den för att se vad som felades. Alltså kunde han inte ha barnen själv och meka. Så jag stannade hemma. Då började jag höststäda. Så mycket innesittande som det blivit dessa två dagar är jag inte van vid och mår inte bra av. Så när jag kom hem och tog en promenad i skogen med dogsen satte jag mej på en bergknalle och mediterade. Försökte hitta andningen medan hundarna låg bredvid och tuggade på pinnar. Enda störande ljudet var två flygplan som var högt, högt upp i luften. Annars var det vinden, fåglarna och hundarna som lät. När barnen var med mej på eftermiddagen så var det utomhusaktivitet som gällde. Vi började höststäda tomten. Det var jätte skönt att känna den kalla vinden i ansiktet, att använda kroppen. När magarna nu började kurra så syntes det inte så mycket att städning ägt rum. Men det blev gjort en hel del. I den här takten kanske höststädningen är klar till juli nästa år.....men det är en början i allafall. Nu blir det ris, svampsås och kykling filé.

Inga kommentarer: