Translate

måndag 18 oktober 2010

Var är ni?

Jag sitter på universitetet laddad till tänderna med argument varför det svenska kungahuset ska få vara kvar, PÅ SPANSKA! Grejen är den att vi skulle träffas så att vi som ska debattera ska ha en chans att läsa igenom varandras argument. Vi är ju liksom inte experter på språket och kan behöva översätta en del ord. Men ingen är här! Precis innan var jag på en av skolorna för att göra en forskningintervju, och han var hos tandläkaren! Ingen vill träffa mej! Sent i kväll ska jag läsa igenom allas uppsater inför morgondagenen opponering, Lilla N ska förberedas för morgondagens sövning och i morgon bitti ska de kissprovas, emblas, skicka barn till dagis, göra mej rustad inför seminarium hela dagen, briefa Marcelo vad han ska tänka på uppe på sjukan. Stora N ska föreberedas för sin stora uppvisning på Louis De Geer där han ska visa yoga för flera hundra människor. som tack får han Mc Donalds av förskolan. Bra lön tycker han!

Nä nu får jag gå och finslipa mina argument och mitt uttal. Jag ska ju kunna dem utan fusklapp, och jag klarar ingenting utan fusklapp när Macarena och Victoria bedömer mej.......

Håll tummarna, både idag och i morgon, för oss alla. Vi är i skriande behov av det!

Inga kommentarer: