Translate

fredag 22 oktober 2010

Dagens Pluto

Trasig dummy, utrivna strumpor o kuddar = städa vardagsrum
Rackarns jycke!!!!! Dagens förstörelse: Ett stycke dummy, soffan omöblerad och en söndertuggad korgstol. Grrrr! Jag var och handlade! Morr. Det är tur att jag vet att det kommer gå över. Tur är det också att det är jag som kommer hem till förödelsen och inte Marcelo.
Kanske detta är lösning på soffproblemet? Ofarlig
men skrämmande.
Som av en händelse hittade jag råttfällor mitt framför näsan på mej i affären. Så jag köpte två. Vad jag ska ha dem till???? He he he, att lära Pluto att inte vara i soffan när jag inte är hemma. Väldigt effektivt på Limpan när han levde hos Marco och Petra. De skapar ingen skada, men de svider till och är obehagliga. Förhoppningsvis funkar det även på min dogg, annars är ju staffarna kända för att inte känna så mycket smärta. Så vi får väl se. I morgon ska vi på kalas och då kommer hundarna vara ensamma igen.....



Plutos först snö. iallafall hos oss.
Roligast i morse var att vakna upp och se snö på vår gräsmatta. Pluto kastade sej ut och tvärvände i luften. Hela han blev liksom ihoptryckt när han mitt i språnget försökte backa in i köket igen. Men tillslut, när frukosten landade på gräsmattan vågade han sej ut i det kalla, blöta vita som förorenade hans frukosttallrik. En sak är säker. det är sällan tråkigt
och händelselöst med en Pluto i familjen!

Inga kommentarer: