Translate

torsdag 21 oktober 2010

Blöta, fällande hundar

Alla ni som inte trodde att staffar har underhullshår; NI HAR FEL! Som han hårar av sej idag min magra, tunnpälsade lilla staffe. Bobbo och Pluto har ju samma färg på pälsen, så först trodde jag att det var Bobbos päls i kort variant som låg klistrad på mina svarta kläder. Jag kunde liksom inte tro att det där ulliga kom från valpen. Men jag hade fel. Det var hans. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med den här informationen. Betyder det att han inte kommer att frysa så mycket som jag tror? Behöver jag inte skaffa kläder åt den lille nu, eller behöver han det ändå? Bara tanken på att JAG funderar på att shoppa kläder till en hund är revolutionerande! Det ligger liksom inte för mej att förmänskliga mina fyrbenta ungar. Jag tror de mår bäst av att få var de jyckar som de faktiskt är. Vilket inte gör Bobbo mindre till min son. Eller betyder det här att jag kommer ha två hundar som nu hårar ner till förbannelse? Jag hade ju tänkt att skaffa en ras som inte fäller. Just för att jag är så trött på all tollarpäls överallt!


Doften av blöt hund fyller hela huset. Tack och lov är luktsinnet ett sinne som tröttnar fort. Det gör att man tillslut inte känner doften. Jag har duschat alla mina tre grabbar idag. Stora N fick börja, sen Bobbo och tillslut Pluto. Det är andra gången han får stå i duschen i det här hemmet. Med svansen mellan benen sitter han hårt i hoptryckt i ena hörnet, ändå sä tror jag att han faktiskt njuter av det varma vattnet och massagen som blir när jag schamponerar och balsamerar deras kroppar. Bobbo hatar det! Men båda hundarna sköter sej exemplariskt så det är bara att njuta över hur underbar de faktiskt är. Bobbo luktade skunk så det var ett absolut måste att få bort den doften om han ska vara kvar här inne. Pluto luktar väldigt mycket hund i sin naturliga doft så jag tänkte att jag gör ett försök till att kamouflera den lite grann. Kanske jag rent av kan ändra sammansättningen av hans molekyler av schampot så att hans doft blir lite mer diskret? Drömma kan man väl? De två negativa följderna av att bada hund är att hela huset blir fuktigt/blött/vått och luktar faan = blöt hund och det andra är att de fäller så fruktansvärt dant efter att ha blivit rena. Därav början på det här inlägget. I morgon däremot ska jag vädra, skura golv, använda luktande medel när jag dammar och njuta av två rena snygga killar med päls och en utan päls. I morgon ska jag klappa deras mjuka lena kroppar, stoppa näsan i deras halsar och kunna lukta ordentligt på dem. Då komemr jag vara as nöjd över att jag ÄNTLIGEN tog tillfället i akt och tvättade dem rena!

Inga kommentarer: