Translate

torsdag 21 oktober 2010

Sjukhus besök

Lilla N:s armar är så små att vi får klippa emla plåstren
 i två delar så att de får plats

Lilla N har varit uppe på sjukan och gjort sin tarm- och maggenomgång. Pappa Marcelo fick ta med henne dit även om det var jag som fick emla och ta urinprov på morgonen. Själv satt han på toa och bajsade i över 20 minuter!!!!!! innan han slängde sej på soffan och undrade när det var dags att åka. Jag däremot klädde barnen förberedde Lilla N för vad som skulle ske och upplyste sambon att det var dags att åka nu. Marcelo fick eld under baken, kastade på sej kläder och stressade barnen in i bilen. Han trodde han hade en timme extra på sej...... Undersökningen ska väl ha gått bra. Lilla N visade stolt upp plåstret på armen och sa att "dottorn spruta dä". Nu väntar vi på resultatet sisådär en månad eller så. Knäpp som jag är hoppas jag på nåt lätt som typ glutenallergi.... eller om det finns en ännu lättare variant tar jag gärna det. Bara de hittar någonting, för det tar på både henne och mej att se den uppspärrade magen och höra henne gråta för att hon har så ont. Men det känns som hon är en Mägi. Precis som mej går hon från att få nästintill dödsdiagnoser och är jättesjuk till lättare och lättare diagnoser och mår bättre. Nu håller jag tummarna att få veta vad det kan vara så att jag kan försäkra flickebarnet nångång. Min lilla Pippi. Alltid när hon blir nervös tvinnar hon händerna fram och tillbaka och hon var jätte ledsen över att det inte var jag som skulle följa med till sjukan. Fingrarna röde sej runt och fram och tillbaka hela tiden. Kärlek. Hon är min kärlek!
Fingrarna tvinnas runt, runt

Inga kommentarer: