Translate

måndag 25 oktober 2010

Barn på universitet

Min grupp som hade tenta samtidigt. Macarena höll i diktafonen
sen analyseras vårt uttal och felsägningar...


Måla o äta russin var aktiviteten
universitetet för barnen.
Idag hade jag en muntlig tenta i spanska. Dagen till ära hade jag ingen barnvakt så de fick helt enkelt följa med. Våra röster i gruppen spelades in av Macarena från Spanien. Lilla N fick sitta i mitt knä och smaska russin de andra två fick rita i andra änden av klassrummet. Mina barn skötte sej exemplariskt och jag tror tentan gick bra. Det är i de här lägena jag inser att min uppfostran ger resultat, fläckvis iallafall! Jag är en superstolt mamma idag. Nog att de fått följa med alla tre sen de var bara någon vecka gammal, men idag har de lite mer spring i benen....
-Vad fin din skola är, tyckte Stora N
medan de lekte bland konstverken
innan lektionen.

Inga kommentarer: