Translate

lördag 9 oktober 2010

Huvudvärk

Att börja morgonen med en sån sabla huvudvärk så att det känns som en omöjlighet att stiga upp och ta en tablett är inte roligt. Jag vet varje gång att det blir bättre om jag kommer upp. Jag vet att Treo hjälper, men just när jag ligger där och smärtan har mej i ett skruvstäd så får jag smått panik och undrar hur jag någonsin ska kunna röra mej igen. Så var det i morse. Blää. Men treon börjar göra verkan. Huvudet går att vrida nu och illamåendet börjar ge med sej. Så snart är det dusch och en promenad med hundarna som gäller. Det är riktigt härligt regn-höstväder och jag älskar det! De dova färgerna och den klara luften. Dimman. Härligt! Jag tror det talar till min naturligt dova natur.

Som vanligt råkar jag vara trippelbokad. Denna gång är det inte mitt fel. Det är bara Marcelo som glömt att säga att planerna för familjen inkluderar mej. I vanliga fall är ju hans planer att jobba. Men inte denna helg. Men jag ska försöka att inte hetsa upp mej. Jag hinner det jag hinner. Huvudsaken är att jag har roligt under tiden. Känns som att den dåliga starten med huvudvärk kommer att resultera i en rätt bra dag ändå!

Inga kommentarer: