Translate

fredag 15 oktober 2010

Taskig kameraattityd

Jag har ju fått tillbaka min kamera.Lycklig i hågen skulle jag fota. Det gick inte. Batteriet var dött. Trots att jag satte in nya. Jag laddade då mina laddningsbara och begav mej ut med hundarna för att känna på kameran som jag i och för sig inte är överförtjust i. Batteriet tomt, men det gick att fota. (????) Vanan trogen satte jag på manuell inställning men vid ett tillfälle så blev inte korten alls exponerade som jag ville, trots visst laborerande. Automatiken sattes på. Bilderna blev svarta. Nåt har hänt. Jag blev först förtvivlad, för även om jag inte är galen i kameran så är det den jag har. Och även om jag
 tänkt köpa en ny sen så har jag inte pengarna nu. Life sucks. Men så garska jag upp mej, tränade sök med hundarna och tänkte att det fixar jag till helgen när jag får mer tid. Antagligen är det några inställningar som det micklats med. Kan jag bara hitta tillbaka till dem, ställa om vitbalansen så blir det förhoppningsvis bättre. Annars gråter jag blod. Men här är ett axplock av bilderna från sjön. Härligt höstväder och underbara hundar, då kan man inte sura länge!

Bobbo kommer ur buskarna. En tuff sök runda blev det. Nästan 20 minuter innan han hittade apporten....

Exponeringarna blev inte vad de brukar bli, men ändrat ISO kanske kan fixa till det?

Inga kommentarer: