Translate

måndag 1 mars 2010

Det kommer mera.....



Snön den bara faller och faller. Nu mer än någonsin kan man ju säga. Våra snövallar utanför huset har tagit nya propotioner nu när snön från taken börjar drösa ner. Ungarna tycker det är kul att leka i vallarna, vi vuxna är mest tacksamma över att allt är helt över våra huvuden. Jag ska inte säga att jag klagar över snön, men jag formligen HATAR detta slask som numera gör att jag ständigt är blöt, att bilen slirar över hela vägbanan och att promenaderna blir för tråkiga och för jobbiga. Nej hellre vinter i två veckor till än detta elände. För er som inte bor i Östergötland kan jag meddela att jag skottat bort ett 2dm snö idag, 2dm härom dagen och 1dm någon dag innan det. Det är en halv meter snö på bara ett par dagar! Kung Bore lever livet just nu! Men snart, snart tittar tussilagon fram. Snart är den ända snö de små söta snödropparna som knoppar längs dikena, snart så snart är det semester!

Inga kommentarer: