Translate

torsdag 18 mars 2010

tankespår

Jag längtar. Jag verkligen längtar efter nåt. Men jag vet inte vad det är.
Våren?........nä
Godis?........ehh nej.
Kärlek?......har jag redan.
Sova?...........såå trött är jag inte.....
Pengar?.........jo visst tack, men nåt annat vill jag ha.
Barnfri helg?..............kanske, men då längtar jag ju efter barnen. Vi har ju inte träffats lika mycket nu ett tag.
Snösmältning?.......JAAAAAAAAAAAAAAA, men det är inte det.

Det luktar bajs om min hand. Trots att jag har tvättat den med tvål två gånger efter att jag bytte blöja på Lilla N. Blääää. I dag har jag fått massor av beröm igen. Kul....eller nåt. Jo det är det, men jobbigt att ta emot. Jag skulle vilja vara uppe sent en kväll. Kunna äta i ensamhet, glo på halvkassa program eller nåt jätte bra. Dricka lite cider (alkoholfri eftersom barnen är hemma, även om vi nu fått hem stark cider med blåbärs smak?????), äta lite morotsstavar med dipp. Ohhh, det ska jag köpa, det låter gott. Fredagsmys med morotsstavar, det var länge sedan. Det får vi satsa på i morgon. Då ska vi åka och handla. Tidigt, så vi slipper alla människor som åker efter jobbet. På söndag ska jag få fika hos grannen. Hon är gravid så jag ska inspektera magen. Jätte kul för tjocka henne, jag är bara glad att jag inte är på smällen. Eller TÄNK om jag skulle vara det. Man kan ju aldrig riktigt veta förens mensen kommer. Men troligheten att är mindre än noll, men tänk om. Vad skulle jag göra då? Gråta? Skratta? Lida? Pust! Tre långa sista månader, stor som ett hus, uppskuren igen, felsydd igen, mjölkstockning, ständigt blöta tuttar, blöta tröjor, lukta sur gammal mjölk. Svartsjuka barn, Stora barn som vill göra en sak, en liten bäbis som inte kan göra någonting.......Nej jag skulle föredra att vara en bra mamma till tre barn. Så då går jag och är det nu!

Inga kommentarer: