Translate

tisdag 23 mars 2010

Blöder

I närmare 30 år har jag haft mens till och från i mitt liv. Ändå blir jag nästan lika chockad varje gång den kommer. Borde jag inte känna igen symptomen? Ingen lust att träna, ingen lust till motion. Vill mysa i filt på soffan. Vill äta godis. Vill ligga och tycka synd om mej själv.....

Tanken slog mej faktiskt igår att jag betedde mej som om det vore dags för mens. Men ändå blev jag fullt förvånad när jag idag upptäcker att så var fallet. Efter flera månader av konstig månadsblödning så hade jag väl fått för mej att jag inte skulle få skiten på bra länge. Men så var inte fallet. Nu är den här.

Faktum är att jag inte vet om jag är lättad eller arg. Mensen är ändå ett tecken på att kroppen fungerar någerlunda normalt. Det har den ju inte gjort på ett tag, så det är ju ett positivt tecken. Sen är det ju aldrig roligt med allt kladd. Dessutom blir man ju ilsken vid mesn, så då får jag väl vara arg?

Inga kommentarer: