Translate

tisdag 28 augusti 2012

Träning är ju kul ju!

Efter två dagars riktig hygglig träning med Pluto känns det här med hundträning som min grej igen. Plutos fritt följ börjar sitta och apporteringen blir säkrare och säkrare. Idag har jag tränat freestyle. Det jag kan konstatera är att min plan att sno Bobbos klass 2 program inte funkar. Pluto rör sej inte alls i takt med musiken. Inte ens i närheten. Rörelserna blir så misspassande så att det gör ont i den lilla taktnerv jag har nånstans där bak. Så jag försökte med en annan låt..... och en tredje låt.... Tyvärr måste jag nog säga att ingen av låtarna passar oss. Men jag har väl inte gett det en ärlig chans så jag får torrgå program i morgon för att se om jag kan modifiera programmet så det funkar. Men positivt i vår strävan efter att få till ett program med en dryg vecka på oss är att jag har lärt Pluto kryp mellan mina ben. Han hoppar numera över min kropp när jag ligger... så lite nya saker blev det idag. Med lite mer träning så kryper han 8 runt mina ben. Han är inte riktigt i mål än, men snart så. Nu vet jag vad jag ska göra i morgon kväll.....

Inga kommentarer: