Translate

torsdag 2 augusti 2012

Hundträning

Planen var att träna lydnad. Upptäckte till min stora fasa att rutan är med i klass 2!!! Pluto har börjat jätte smått med rutan för några månader sedan, men har inte fattat grejen och vi har inte kört den på typ 7veckor. Men jag började med platsen. Ligga still gick inte idag! Fria följet förstördes va att jag och Pluto hela tiden blev bitna av bromsar som tycks invaderat vår gård. Kanske en förklaring till varför han inte legat stilla på platsen? varje gång jag smällde en broms blev Pluto livrädd och hoppade ifrån mej. Jag var ju på honom rätt hårt igår när han taggade mot Bobbo, och det sitter kvar. Men han vågade hela tiden komma tillbaka till mej och det är ju en supervinst när det gäller den herren! Liggande och ställande och apporteringen gick okey.När vi kom till rutan hade han inte en aning om vad han skulle göra. Inte en susning. Nada! Japp...det bådar ju gott inför kvällen. Jag tragglade rutan så mycket att Pluto tillslut lade sej ner i värmen och bad att få sluta. Så fjärret har vi inte kört och inte hoppet. Innan vi åker till tävlingen ska vi träna uppsitt, rutan och lite fjärr. Väl nere på tävlingsplats kommer vi testa lite fritt följ, sen får det gå som det går.....





Bobbo ska inte få följa med till tävlingen så jag och barnen och Bobbo gick ner till sjön för att bada och apportera. Men det blev ändrade planer. Sjön var helt grön! Uhhhhh... där 
Nånstans här ligger en liten dummie.....
Ni kan skymta Bobbos rygg i mitten av bilden. Var är dummien?
släpper jag inte ner varken barn eller hund! Så det blev att träna föremålssök i högt gräs istället.  Fem slag senare så stapplade Bobbo fram till mej i värmen. Han lär vara rätt nöjd han också. Jag är så ledsen att vi inte kunde bada för det är riktigt badväder. Ungarna hoppade i plaskpoolen här hemma och jag dukar nu fram lite glass i värmen. Sedan ska jag ta ett pass med Pluto innan maten och sedan.... sedan.... tävling!
Hittad!

Inga kommentarer: