Translate

tisdag 14 augusti 2012

Pluto super, dunder halt


I torsdags sa Ingela att Pluto nickade lite mot slutet av lydnadsprogrammet. Sedan har jag inte sett nåt på honom. I går vrickade han till sej lite när jag kastade en boll som belöning. Men han slutade halta ganska snart. I morse var jag ute och powerwalkade med hundarna innan jobbet. Efter halva sträcken såg jag att Pluto började nicka lite med huvudet. När vi nästan var hemma så började han halta. Väl 
hemma på tomten haltade han ordentligt. Jag gick in och hundarna åt frukost ute på gräsmattan. När jag kom ut ur duschen så hoppade Pluto på tre ben. Höger framben hängde som om det vore brutit. Hur jag än undersökte kunde jag inte hitta vad som var fel. Hela dagen har han varit trebent, säger Marcelo. När jag kom hem på eftermiddagen stod han innanför dörren, på tre ben och viftade på svansen. Men sen..... han var som en 
kanonkula som for runt på gräsmattan som en galning tillsammans med Bobbo. Det närmaste lek de kommer och samtidigt försöker vara så artiga mot varandra så det inte blir bråk. inget halt här inte! 






 Dock ser jag att han är lite stel i benet. Så han har tränings och promenad förbud ett par dagar. På torsdag var tankena tt 
han skulle starta i Kanal 1:an igen. Men det får bli Bobbo som roar sej på agilitybanan istället. Jag får hålla tummarna att Pluto blir bra så vi kan åka till Stockholm på lördag för att debutera med vårt nya program i freestyle.

Inga kommentarer: