Translate

fredag 17 augusti 2012

Tävlings träning!


I morgon åker jag till Stockholm för att tävla Pluto ensam för första gången i freestyle. Men eftersom han varit halt under veckan och vi fokuserat lite mer på lydnaden under sommaren så kan jag inte påstå att vi utvecklats så mycket. I maj tävlade vi i klass 2 första gången och fick kritik för att programmet var för enkelt. Så jag har funderat på hur jag ska få det lite svårare utan att egentligen lärt Pluto någonting mer. Förra helgen satte jag på musiken och började torrgå ett program. Vi hann testa tillsammans
två gånger. Inte nån av gångerna synkade vi till musiken. Momenten blev hackiga och det fanns inget flyt.Sedan blev han halt. I dag kände jag att jag var tvungen att testa hur väl vi kunde få till det. Jag tror vi repade säkert tio gånger och på slutet satt det! Jihaaa! Inte perfekt, men vi fick till det med musik och allt. Så nu håller vi tummarna för morgondagen!

Inga kommentarer: