Translate

tisdag 21 augusti 2012

Jag kan röra mej.

- Hur är det?
..........
att en så enkel fråga kan vara så komplicerad! Jag fick den frågan idag av min napprapat. Jaa,,,hur mår jag egentligen? Jag är ganska lycklig. Marcelo är nyförälskad i mej. Massor av uppmärksamhet och komplimanger haglar runt mej varje dag i han ansträngningar att visa hur viktig jag är. Och det är ju väldans trevligt, måste jag säga. Mina lektioner var helt underbara idag. Jag fick applåder och hejarop på varje lektion. Vilken energikick. Vad underbart! Jag och Lilla N fick lite egentid när vi sprang spåret tillsammans med Bobbo idag. Bara vi tre. Trötta, svettiga och väldans nöjda nådde vi tillslut målet med en skön känsla i kroppen. Ännu skönare efter att jag duschat! Men jag ska inte sticka under stol med att låsningarna i höften och rumpan är himla jobbiga när hundarna och jag powerwalkar på morgonen. Jag tvekar att lyfta tunga saker. Varannan natt sover jag i soffan, lång från den jag älskar eftersom ryggen tar stryk att sova på samma plats flera nätter i rad. Det värker i korsryggen när jag sitter, bultar i hälarna när jag står. Jag har gått ner ½kg den här veckan, hundarna har bråkat, träningen med Pluto gick jättebra igår och idag kom min nya filmkamera med posten.

- Du kommer få komma varje vecka ett tag nu. Din rygg är stenhård och sned......
,,,,det blev svaret när jag lite flytande beskrev symptomen med överkänslighet, värk och annat. Så nu har jag en date med Fredrik många gånger. Känslan som blir när han masserat och rätat på skelettet är obeskrivlig. Jag kan röra mej, jag kan röra mej! I morgon ska jag träna ett pass igen!  Så jag är på gång att må riktigt bra!

Inga kommentarer: