Translate

torsdag 2 augusti 2012

Lugn, avundsjuka, stress



Jag har betalt alla tävlingar jag anmält mej till. Jag har även skickat iväg pengarna till de Tradera auktioner jag vunnit.Räkningarna är betalda. Jag vet vad jag ska göra idag, har faktiskt ganska bra koll vad jag är uppbokad på den närmaste tiden. Det känns som läget är under kontroll. Det är en dryg vecka kvar tills jag börjar mitt nya jobb. Jag ser framemot en sista vecka tillsammans med familjen. Men jag ser även framemot att få komma in i rutiner och jobba med det jag älskar. Just nu känns det väldigt avslappnat runt mej. Jag har hunnit umgås med människor jag älskar att vara med...livet just nu, i denna stund är rätt behagligt.


I dag ska jag starta Pluto i en inofficiell tävling i Söderköping som heter Kanal ettan. I går testade jag att köra igenom hela programmet i lydnad. Det gick väl inte jättebra. Vi har mest tragglat fotgåendet den sista tiden. Vänstersvängarna är helt bedrövliga på min jycke. Men ta mej sjutton så verkar det som han börjar förstå, lite, lite att det inte går att gena utan att rumpan måste med. Igår hade jag problem med att han inte satte sej upp på kommando. Varken i fjärret eller från platsliggningen. Han tuggade en del på apporten när han kom in och satte sej i fotposition. Men inkallningen gick bra och likaså liggande och stående under gång. Vi ska köra igenom programmet två gånger idag innan tävlingen. Jag trodde att det bara var 1:an som skulle köras så jag var inställd på att göra det. Nu såg jag att det var nytt för i år med tvåan. Så det är väl bara att testa. Dessutom får vi chans att dundra igenom två lopp i agility och hopp. Så kvällen lär bli riktigt rolig, även om jag är nervös!


Sandra är en suverän förare.
Här i Karlstad på Freestyle tävling
förra året.
I går kväll satt jag och läste igenom massor av hundbloggar. Det var Sandras blogg, Elins, Ingelas och underbara Annas bland annat. Dessa fantastiska hundmänniskor som tränar och presterar så bra med sina hundar.Lite avundsjukt kan jag ibland undra hur de har tiden och orken att att träna med sina hundar så mycket som de gör. Jag önskar att jag också kunde nå upp till den kunskap och magiska fingrar de har när det gäller att få hundarna att prestera. Jag är ju en 
medioker hundförare som inte riktigt får till det. Jag presterar liksom lite halvbra så att det ser okey ut, men jag har inte alls deras förmåga att få till detaljerna. Men jag ska fortsätta traggla. Jag ska fortsätta kämpa. Ingela får ruska om mej ett par gånger till och jag tror jag ska försöka flirta med Maggan så hon kan lära mej lite trix för inlärningen till freestyle. Till slut kanske rutinerna kommer på plats så jag får tid till att gå långa promenader, umgås med ungarna, träna hundarna, jobba, plugga, laga mat, träna mej själv skjutsa till ungarnas träningar, tävla, kämpa på gymmet, ta hand om huset och få egentid med nära och kära.......

Inga kommentarer: