Translate

fredag 10 augusti 2012

Ett jobb till....


I går kom det två brev med posten. Jag anade oråd när jag såg kuverten så jag slet upp dem redan i bilen. Ett var från grannkommunen. Jag blev lättad när det var anställningskontrakt och schema för den kommande veckan. Mitt jobb. Härligt! Det andra var ett brev från Länsstyrelsen. Varför skulle de skicka ett brev till mej? Jag blev livrädd. Min första tanke gick till Pluto. Det var Länsstyrelsen som beslutade att jag skulle ta Pluto. Varför skickar de brev nu? Brevet var väldigt formellt. Jag fick läsa det tre gånger för att förstå. Jag har fått ett jobb till! Numera är jag ordinarie ledamot i 
kommunfullmäktige. Vilket betyder att jag utan att få betalt ska besluta om vad som ska ske i vår lilla stad. I två år har jag fått vikariera några gånger eftersom jag är ersättare, men nu.....nu är de på riktigt, hela tiden! Gulp! Men samtidigt är jag hedrad. Jag har blivit vald av folk som tror på mej och mitt parti. Nu är det upp till mej att förvalta det förtroendet!

Inga kommentarer: