Translate

söndag 5 augusti 2012

Tradera Kamera

 För ett tag sedan vann jag auktionen på en lite äldre kamera. Den kom häromdagen, utan laddare. Nyfiken som 
Kodak EASYSHARE MD41 12.0 MP Digital Kamerajag är var jag tvungen att testa kameran igår när vi var på Kolmården. Men för att göra det behövde jag en laddare. Så jag åkte till Media Markt och införskaffade en universal laddare....... en konstig manick som verkligen tar alla sorters batterier. Och ännu bättre, kunde ladda i bilen. Dyrare än kameran var laddaren, men nu kan jag ladda även den andra kameran så jag är faktiskt glad ändå. Dessutom passade jag på att köpa en liten söt rosa väska som ska skydda mitt nyinköp. På parkeringen, utanför djurparken  satte jag i det halvladdade batteriet, lade i minneskortet som var med och satte spänt på kameran.

MINNESKORTET MÅSTE FORMATERAS.

Ja, ja, ja, jag formaterade. Varningstexter kom. Jag klickade mej vidare och precis när det var klart och jag skulle få fota kom texten:

MINNESKORTET MÅSTE FORMATERAS,

När samma text dök upp för tredje gången var jag galen. Men så kom jag på att jag hade Lilla N;s kamera i väskan. Jag kunde låna minneskortet från den! Febrilt flipprade jag med grejerna och kunde inte hålla tillbaka ett litet tjut av glädje när allt fungerade.


Tagen med min lilla Kodak
Lycklig gick jag in i djurparken med ungarna. Vi kom inte långt förens jag insåg; jag kunde bara ta fyra kort med min nya kamera, sen var minneskortet fullt. Barnens bilder kunde jag inte komma åt. De låg och tog plats på kortet men jag kunde inte ta bort dem från min kamera. Så irriterande! I dag ska jag leta rätt på ett annat kort och sedan ska jag testa kameran ordentligt. Och i nödfall kan man även filma med kameran och det blir hygglo kvalité. Bådar gott inför torsdagen!

Inga kommentarer: