Translate

fredag 10 augusti 2012

Tävling igen


Full fart i inkallningen!
I går passade jag och Pluto på att  återigen starta i Kanal 1:an, inofficiell tävling i lydnad och agility. Resultaten var inte de bästa, två diskade lopp och halvkassa poäng i lydnaden, men känslan, känslan! 
Apporteringen.
Positivt att ta med sej från dagen: Pluto börjar förstå fjärrdirigerningen, Han sätter sej upp. Halleluja! Med mycket upphetsning från min sida blev han gladare och jag njöt därute på plan. Rutan tog han på andra försöket. Men han tog den, Halleluja! Jag är så nöjd, så nöjd. Våra dåliga poäng fick vi eftersom han nollade två moment, rutan och fjärret. Jag var tvungen att gå närmare för att han skulle reagera. Men han gjorde det! Dessutom fick vi nerdrag  för lite dubbelkommandon från mitt håll. Nu har vi något att jämföra med till nästa vecka, då det smäller till igen och vi 
A-hindret och kontaktfält går kanon!
ska testa vad vi kan då! I agilityn kan jag säga att han blivit oerhört mycket mer lyhörd, han tar svängarna och de delar av handlingen som jag lade krut på under kvällen, de jag kallar "Aller bågarna", vad mer kan jag begära av honom? Med i hejaklacken var min kusin Neli och min faster som dessutom skötte kameran. Jag tackar för bildernaoch för filmen. Dessutom var gulliga Bella med för första gången. Lite jobbigt var det tyckte hon men skötte sej exemplariskt!
Målgång!

Känslan i dagens tävling var underbar. Jag var jätteglad ute på banan. Jag hade en skön känsla när jag kom hem! Jippi! Det är så här det ska vara......

Inga kommentarer: