Translate

söndag 26 augusti 2012

Familje -kvällspromenad





Efter träning, handling och besök hos svärföräldrarna så var vi väldigt trötta. Som ett litet barn somnade jag i soffan när jag packat in all mat, duschat av svetten och fått mat i magen. Under hela Kungfu Panda 2 sov jag som en död som knappt orkade vakna upp när Marcelo kom hem och ryckte och slet i mej. Men efter filmen vaknade jag till liv och det var en fantastisk skön kväll. Då tog barnen och jag hundarna ut på en härlig familjepromenad. Först ner till sjön för att träna lite apportering. Luften var sval, månen tittade ner på oss och vattnet var ljummet. Det var en perfekt kväll att vara ute i! Grannen var ute på sjön och lade nät. Hundarna 
fick träna en och en och barnen förfasade sej över alla sniglar som tycktes krylla uppe vid borden. När vi var klara i vattnet tog vi långa varvet och mörkret föll över oss. 
Tillsammans filosoferade vi lite över livet. Efter två timmar var vi hemma och mötte Marcelo utanför ytterdörren, som glömt sin nyckel hemma när han åkte hemifrån...

Inga kommentarer: