Translate

fredag 31 augusti 2012

Ge mej lite kärlek idag.

Hej världen. Ge mej lite styrka idag. Jag behöver lite kärlek. Det gör ont,ont, ont. En nerv har satt sej i kläm under ena skulderbladet. Inte skönt. Jag känner mej lite trött och ynklig. Mina hälar....... hälsoprre är inte, inte skönt! Och hungrig är jag. Och sugen. Vi kan väl säga att hormonerna i kroppen löper amok. Har svårt att hålla kroppstemperaturen jämn och fin. Fryser. Svettas. Sover som en död när jag väl sover. Marcelo säger att jag är lite kall. Avståndstagande. Jag tycker jag är supereffektiv och och ger alla av min tid och uppmärksamhet. I går bakade jag och Mittimellan N både bröd och en kladdkaka. Jag lagade mat, spelade schack med sonen, pratade med Åsa i telefonen, plåstrade om Marcelo när han skar upp fingret, dukade upp till mysig stund för bara honom och mej, hämtade min lagade bil från verkstaden och gosade med Bobbo. Sedan låg jag även och tyckte oerhört synd om mej själv medan Marcelo  försökte trycka bort nerven och sedan gned in svidande linement på ryggen. I dag behöver jag lite kraft att orka vara jag. Nu fixa morgonbestyren. Idag ska vi ha Shakira tema på spanskalektionerna. Så jag ska koppla in kanoner och smartboard på lektionerna så vi kan dansa och sjunga till Waka waka. Spanska är kul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skickar över massa kramar och kärlek.