Translate

torsdag 23 augusti 2012

Jävla skit träning!

Pluto ligger och vrålar och har totalt glömt bort vad stanna betyder. Alltmedan jag försöker träna Bobbo, som går upp i så mycket stress att han inte klarar av att utföra en enda övning korrekt. Så fort han gjort ett halvdant moment, typ en halv snurr kastar hans sej iväg för att försöka få mej att kasta en boll. Eller när han ska gå i sidled så gör han det och trippar framåt, bakåt åt höger och åt vänster innan han stannar. Då har jag kört ett långt föremålssök med honom innan för att han skulle dränera lite energi innan. ursäkta du är snart tio år grabben, sluta agera som en liten studsande unghund. Jag fick gå tillbaka till början göra en rörelse, belöna lugnt, men då kunde han inte stå över huvudtaget han gjorde små miniutfall mot externbelöningen. Och Pluto vrålade. Till slut brast det för mej och jag skrämde upp Pluto upp på berget. Och efter yttligare tre minuter, när Bobbo inte ens kunde ge mej tassen gav jag upp träningen helt och hållet, på uruselt humör.Regnet började stå som spön i backen så jag ville inte ens torrgå programmen. Pluto är lika glad som vanligt och kastade sej in över altanen helt inställd på att det nu var hans tur. Åh nej, gissa så fel du har gosse lilla! Samtidigt som jag gläds åt att han inte är det minsta berörd av mitt dåliga humör. Skillnad var det för ett år sedan! Som det känns nu kommer jag stryka Bobbo från de två sista tävlingarna. Det är inte värt stressen. vi har haft så roligt med vår träning de sista veckorna, något i mej måste ändras när det blir på mer allvar eftersom han reagerar som han gör. Vi får se. eller så tränar jag inte alls fram till tävlingen och bara går in och river av programmet efter att ha kört lite apportering innan. Kanske funkar det bättre? Jag vet inte.

Plutos nya program har jag inte testat på honom. Det finns vissa rörelser han inte kan, ex gå på bakbenen så då måste jag hitta på nåt annat. Men jag får väl ta helgen och träna på med Pluto-boy. Ivrig att göra nåt är han ju helt uppenbarligen!

Inga kommentarer: