Translate

tisdag 11 januari 2011

Vikt koll

  Det har tickat på sen nyår. Allt har gått i rasande tempo. Mest för att jag försökt att klara ut den sista spanska kursen. Och hur det har gått vet jag inte än. Men jag går just nu och grunnar på andra lösningar. Men det var inte det jag skulle skriva om. Det var det här med vikten. Jag vet inte vad det är med mej. Men det känns som att det är ett nytt år. nya tag, nytt liv. Någonting har förändrats men jag kan inte sätt fingret på vad. Så jag funderar på att börja om på ny kula med det här med vikten. Vad som hänt förut känns lite pasé. Jag vill dra ett streck över det och börja om på nytt. Varför? Jag vet inte. Har funderat på om jag ska rapportera annorlunda, men nej det ville jag inte. Varför då börja om på noll? Jag vet inte. Men jag går på intuition och gör som jag tycker. Jag ska dessutom följa veckornas nummer, alltså inte rapportera min vecka av mätning utan kalenders vecka. Så det här blir helt sonika vecka 2. Jag mätte mej förra måndagen och har nu ett resultat att redovisa. Jag ha rinte investerat i en ny våg. Får se om jag gör det. Jag räknar ändå med att det är i cm jag vill gå ner ( okey dm, men dit kommer jag hoppas jag...) Kg antalet är bara ett annat sätt att mäta hur rund jag är runt lår och mage.





V2 2011

Utmaning; Klarat, jag har två att redovisa. En var att rocka loss 4 gånger till musik i minst 20 min. Det var tuffare än jag trodde. Sablar vad trött jag blev. Men som jag rörde på mej! Den senaste veckan var det att prova på zumba och afrikansk dans. Och det var skit kul båda två. Den afrikanska dansen var mer min grej. Det var svettigare och det var länge sedan jag var så trött. Men sabla kul var det. Prova om ni kan.


Träning; 2½ timme


Styrka: räknas skottning 30 min?


Promenad:  Löjligt lite, 2 timmar


cm: buk: - 1,5cm   lår: vet jag inte, jag mätte inte men det gör jag igen nästa vecka.


resultat detta år: -1,5cm

Inga kommentarer: