Translate

onsdag 12 januari 2011

En ny dag, nya borst

I dag var en ny dag. Oj vad segt det var att gå upp. Jag hann bara en super mini, kortis promenad med hundarna innan det var dags att åka på väldigt moddiga vägar, komiskt att behöva åka till tre kommuner på mindre än en timme varje morgon, och alla har typ lika dåligt plogat. Jag är fortfarande besviken på tanten från igår, men det hjälper inte. Det är bara att lägga det bakom sej och gå vidare. Och det gör jag. Det är inte hela världen. Jag har inte förlorat ett ben eller blivit sjuk. Och jag får leka att jag är en sån där docka som reser sej automatiskt när den blir nerslagen. I stället får jag se möjligheter, och de presenteras mitt framför näsan på mej, och det finns kanske en mening med det med. 


En positiv sak idag var att jag faktiskt hann handla med barnen idag efter jobbet. Igår stod vi helt utan vettiga saker att komponera ihop till en måltid. Det firade vi med pasta och pastasås idag istället. Medan urtrötte sambon spelade wii med sonen och tjejerna somnat på soffan smög jag mej ur huset och gasade hem till Frida. Det var så skönt att gå där det är upplyst! Och med trevligt sällskap! (Nu kanske ni ska läsa att jag babblade och babblade ur mej medan stackars Frida fick lyssna och fick in nåt hummande då och då i min svada) Bobbo var stirrig som bara den, nån rev av en smällare och Bobbo drog. Det blev koppel. Pluto var lös hela vägen och jag är så glad över min kastrerade kille. Det var riktigt, riktigt skönt att komma ut och röra sej ordentligt. Inte gå myrkliv på isgata. Nu är det nybakade brödet klart. En dotter är vaken så hon och jag ska ta en smörgås, mysa  lite, titta på TV och kanske sova i soffan tillsammans. Marcelo snodde med sej sonen in i sovrummet, så min sovplats är nu upptagen. Jag har inte hjärta att separera dem när de äntligen får tid tillsammans. Men först en dusch!

Inga kommentarer: