Translate

söndag 23 januari 2011

Deprimerande


Jag har trott att jag lider av vårdepressioner. Så som min närmaste kvinnliga släkting i rakt uppstigande led lider av depp på hösten. ( jag har många minnen hur pappa skickade hem pengar från sin båt på de sju haven med orden köp nåt snyggt så känner du dej lite bättre, och det hjälpte för stunden. Men sen grät hon igen). Någonstans i slutet av Januari sjunker jag ner i tröstlöshetens träsk för att blomma upp på nytt i maj när sommarvärmen börjar komma. Jag är en av de få jag känner som hurrar när vintrarna har varit som de sista två åren. Mer snö, tack. -20 grader. Finfint. Det blir bra! Men nu har jag kommit på, det är inte våren som får mitt humör att sjunka ner i stövelskaften. Det är detta JÄVLA slask- och is skiten som punkterar ballongen. Jag hatar verkligen när plusgraderna får snön att smälta och breda ut sej som en matta över alla vägar och fält, för att sedan bli fryst dagen efter till en ishal bubbelis. Det resulterar i blöta fötter ena dagen och halkolyckor andra. Och även om det snöar på sen igen är snön inte lekbar i. Den är stenhård, frusen, svår att gå på/i med en halvhård skare som skär sönder tassarna på hundarna och smalbenen på mej. Så nu är jag med andra ord på dåligt humör fram till sista snöflingan har tynat bort i vår. Lycka till alla mina vänner. Att umgås med mej den närmaste tiden lär inte vara muntert!

Inga kommentarer: