Translate

tisdag 11 januari 2011

Jag är så ledsen!

I dag blev jag kuggad på min spanskakurs. Jag kan inte med ord beskriva hur besviken jag är. Hennes motivering var att jag nonchalerat sista inlämningstiden. Och visst hon har delvis rätt. Först lämnade jag inte in dem när första deadlinen var. Jag mejlade och frågade om det var ok att lämna in till andra deadlinen som var 2 januari Jag tokskrev de tre uppgifterna... Jag gjorde det, men slarvade med referenser av anledningar jag inte orkar gå in på. Jag fick in dem i tid och fick komplettering. Vilket jag väntat mej. En del var inte så bra skrivet och en uppgift hade jag missförstått och skrivit ihop när det var två delar. I sitt svar på upg 1 skrev hon att jag hade till den 7 januari på mej att rätta till det. När hon rättat uppgift 2 och 3 skrev hon att jag skulle lägga alla tillsammans i kompletteringsmappen. Allt går alltså via datorn. Kompletteringsmappen tar bara emot en skickning. Jag kan alltså inte skicka flera gånger. När jag satt och jobbaade med 1:an försvinner all information. Så jag skickar ett meddelande och frågar om jag kan få samma igen. Men så har min egen dator sparat nedladdningen automatiskt så jag hittar den på hårddisken och jobbar på. Sen tar jag tu med de andra uppgifterna. Sent några på natten några dagara senare går jag in och kollar mina meddelanden. Där står det, i mejlet hon svaratp å om den försvunna 1:an, att jag bara har till 23.59 på mej. Jag blir kall. Fort som sjutton skickar jag in uppgiften i kompletteringsmappen. Klockan står på 23.55. PUH! Trodde jag. Tills jag ser på BB "inskickat den 8 jan 00:03" Alltså klockan går fel. Men visst jag missade deadlinen för den uppgiften. Jag jobbar på och gör klart allt jag har kvar. Men jag känner på mej. Jag känner på mej....


I dag kom meddelandet att hon kuggar mej (första gången någonsin jag blir det!) med motivering att jag varit nonchalant mot inlämningstiden. Hon argumenterar också att uppgiften är undermåligt skriven eftersom den inte innehåller vissa delar hon hade önskat. En sak var att hon efterfrågade tio viktiga historiska händelser. Bland de tio hade jag inte nämnt nåt om den arabiska eran. Och i en annan deluppgift så frågor hon efter kända konstnärer, dels historiska och dels nutida. Då skrev jag om en kille som dog år 2000. Kritiken var att han då inte är nutida eftersom han är död. Jag fattar inte logiken i det. Nutid är väl de senaste tjugo åren i allafall eller? Sen skrev hon att jag inte hade tid att komplettera eftersom terminen tar slut på söndag. Sist jag kollade så har man rätt till omexamination minst tre gånger, men fristående kurser kanske inte följer resten av universitetet? Jag har visserligen varit med om det en gång förut på en fristående kurs. Där slog de upp nya regler allt eftersom under kursens gång. Den gången var jag inte direkt drabbad. Men flera andra var det. Regeln säger att om det är obligatorisk närvaro och du missar så måste du ta igen gången eller få en kompletteringsuppgift som motsvarar tiden och kunskapen du förlorat. Jag missade en halv dag pga tenta. Det var inte obligatorisk närvaro men jag fick ändå en straffuppgift som tog ca fyra dagar att lösa. Jag gjorde den och slutade argumentera när jag hörde hur envisa de var mot de andra, som råkat bli sjuka. De blev verkligen straffade! Med andra ord alla småkurser håller inte riktigt programmens standard var sej på utbildningsnivå eller i regler.


Men nu har jag missat denna kurs. Det är bara att gå vidare. Den här gången skiter jag i Mälardalens högskola och går i Linköping istället. De har ett mycket bättre system! Så en termin kvar gott folk. Sen är jag färdig!

4 kommentarer:

Neli sa...

Jag lider med dig! fan så surt, Visst måste de dra en gräns någonstans men ändå... fyra minuter är ju löjligt att gå på! Men hon räknade väl i hop alla små grejer som var o en inte skulle vara så farliga till en klump... Bittert är vad det är men en termin och ett ämne, fan vad du kan briljera då! Denna ggn kan du lägga hela din själ i det utan att behöva dra ut på tiden för massa andra ämnen kräver din uppmärksamhet. Nästa gång får du guldstjärna! dessutom, att gå igenom en kurs två gånger innebär ju att det man kanske missade förra ggn, det man inte uppfattade eller ansåg mindre viktigt kommer nu i ett annat ljus och kan ge en mycket större o klarare bild o tänk vilken bra lärare du är/blir! Du har en bredare bas att stå på! Positiva tankar ger positiva avtryck i livets bok! Stora kramen Kusin vitamin

Åza Diaz Mägi sa...

Nej jag går inte om kursen. Inte med en lärare som vet vad hon vill att eleverna ska svara men inte skriver ut det i papperna. Hon tyckte dessutom att jag skulle ha skrivit om en konstnär som jag inte gjort och att den arkitekt jag skrivit om inte var den bästa. Nehej, men skriv då att vi ska ta reda på de som hon gillar bäst inte om ett urval av de som finns kan jag tänka då. Och jag hade inte muttrat så om hon hållt sej till reglerna för högskola/univ. Nej jag får gråta en skvätt och erkänna att käftsmällen kom tillslut.
Kram Åza

Neli sa...

Oki jag fattade det som att du ska ta kursen i linköping istället? eller var det något annat?

Anonym sa...

Det tycker jag var elakt gjort av henne. Känns lite som om honn bara väntade på ett ynka tillfälle att kugga ngn. Stå på dig, jag tycker du är beundransvärd, som kämpar på trots att det går åt h-vete ibland