Translate

torsdag 6 januari 2011

Komplettering av spanskan - jag inte gilla.

Jag sitter med mina kompletteringar i spanska. Hon är inte nådig kvinnan som rättar. Hon har rödmarkerat meningar som att det filipinska språket innehåller många spanska ord. Rött betyder faktafel. Men då är hon ute och yr. Dessvärre hittar jag inga bra källor för det. Men wikipedia( inte tillförlitlig men helelr inte alltid fel) och Grace (tillförlitlig), min fars fru, som talar tagalog hoppas jag räcker. Får väl gå in på britanica annars. Men jag har suttit två timmar nu och har  SÅÅÅ mycket att ändra. Fyra dagar kvar. Men jag börjar tycka det här är tråkigt! Jag längtar efter att få öppna böcker som handlar om berättelser. Jag vill läsa skönlitteratur. Jag vill sluta sitta kvällar och nätter framför datorn. Jag skulle vilja sova som resten av familjen. Jag längtar efter att få gå till jobbet och bara bry mej om det. Inte jobba på två saker samtidigt. Jag börjar bli klar med det här pluggandet känner jag. Jag har ändå hållit på sen 2004. Det är rätt länge. Visserligen några amningspauser men de var inte så långa. Blää, nu mår jag illa också. Nej nu tar jag en kopp té och sätter mej framför TV:n en stund. En vila på en halvtimme kanske gör susen? Så kan jag brottas med hennes jobbiga uppgifter sen igen.....






Ähhh, jag skiter i det. Jag ska sova!

Inga kommentarer: