Translate

torsdag 27 januari 2011

Snörvel, host och lön

Stackar, stackar mej...
Jag snörvlar och halsen har börjat värka. Men i skolan håller jag god min och låtsas som att det bara är näsan som rinner. Just nu är jag den dåliga människan som riskerar att smitta mina kollegor. Huu..hemska mej!  Mittimellan N har börjat hosta nu i sömnen så kanske har hon också påverkats av kylan. Tjejen som bara går ut i strumpbyxor. Tunna, smala byxor ska det vara, annars blir hon galen. Vi har våra förhandlingar, fröken Bestämd och jag. Lilla N har börjat hosta ordentligt igen så nu kör vi astmasprey tre gånger om dagen så hoppas vi på resultat om ett par dagar. Vad jag verkligen inte vill är att vara hemma och sjuk nu när jag just börjat jobba. I dag fick jag min första lön dessutom! Den var mindre än studielånet, jag får ju inte för en hel månad och sen så jobbar jag ju inte heltid. Men det var en speciell känsla faktiskt. Att veta att pengarna är mina. Inte till låns. Inget att lämna tillbaka. Bara mina! För ett par dagar sedan hade jag massor av planer för vad jag skulle göra när jag fick mina första pengar. Idag kommer jag inte håg en enda sak. Men jag kommer nog inte ha några problem att sätta sprätt på pengarna. Nästa vecka ska bilen in på verkstan...

Inga kommentarer: