Translate

lördag 8 januari 2011

Min sämsta idé



Jag har ingen prestationsångest när det gäller att leverera fester, kalas eller sånt. Däremot tycker jag att det är roligt och jag gillar att komma på nya idéer. Oftast gör jag allt lite halvdant men det är sån jag är och så länge jag trivs med det ser jag ingen anledning till att ändra på det. Nu var det dags att planera födelsedags firandet till Mittimellan N. För tillfället är det kostymt med ge en godispåse till alla barn på kalaset. En ganska dålig idé tycker jag, men min dotter ville prompt ha det. Och det är hennes kalas. Förr har jag gömt småsaker som kulor, bokmärken och liknande sen har ungarna haft skattjakt och letat rätt på varsin påse. Det dög inte. Vad alla barn vill ha när de går hem är en ballong, tänkte jag. Godis-ballong. Godis-ballong... Varför inte stoppa godiset i en ballong!!!


Nu kära läsare vill jag bara säga. GÖR INTE OM MITT MISSTAG!


21 ballonger fyllda med godis väntar
på att bli nedplockade av barn
i slutet av kalaset.
Det var ett rent h...te att få i godiset. Och eftersom jag var tvungen att klippa bort själva munstycket fick jag blåsa mej blå för att få nån luft i ballongerna efteråt. Så först klippa. Sen bända upp ballong. Tre barn fick stå redo att trycka ner godiset i den lilla gummibehållaren. Sen kunde jag släppa järngreppet. Nästa bekymmer var att skaftet till klubban stack ut där jag skulle blåsa. Vrida på den, utan att ha sönder ballongen. Blåsa, blåsa, blåsa. När... jag omformulerar det där....OM ballongen lyckades få lite luft i sej så var det lätt. Men annars..... PUH! När jag äntligen lyckats göra små pytteballonger av det hela var själva skaftet för kort så det blev nästintill omöjligt att knyta ballongen. Rolig idé, förhatlig att genomföra. Ärligt talat var det nog en av mina sämsta idéer!

Inga kommentarer: