Translate

måndag 10 januari 2011

Årets första Dagens Pluto

Tur att han är söt, vår jättevalp!
En lång dag ensamma hemma blev det för hundarna idag. Så här länge kommer det inte vara sen. Lite nervös var jag att han skulle kissa inne. Men vi började morgonen vid kvart över fem med att vakna och göra oss i ordning. Lilla N och jag tog en morgonpromenad med våra fyrbenta älsklingar innan årets första förskoledag började. På glashala vägar åkte jag till nya jobbet och många timmar senare åkte jag samma väg hem. Barnen först, hemmet sen. Magen var hungrig för min väska hade försvunnit med matlådan, frukosten och mellanmåls frukten i. Jag hade kanske glömt den hemma? Och det hade jag. Pluto hade hittat den. Tillsammans med kartonger från Mittimellan N:s presenter. Så i hallen mötte jag av en enda stor röra av söndertuggade pappbitar och en trasig matlåda. Årets första Dagens Pluto är genomförd. Ja det är väl ett gott tecken att det gått tio dagar? Bättre lycka nästa gång....
Trasig matlåda och kartongbitar i 100-tal
vad ska man säga?

Inga kommentarer: