Translate

tisdag 25 januari 2011

Bland träd och flingor



 
Hittad! Pluto överlycklig!
Idag tog jag mej ut i skogen för första gången på evigheter. Och det var skönt att låta hundarna springa fritt hur mycket de ville utan att behöva bry sej om andra människor eller bilar. Jag planerade min tur väl. Tänkte att jag skulle ta vägen där jag behövde pulsa minst. Ändå blev jag svettig så det rann längs med ryggraden. Det är jobbigt att gå på skare som håller, rasar, krasar och faller igenom. Det grå vädret gjorde inte att det var kul att fota men det var kul att köra sök igen! Eftersom jag lurar hundarna så blir det inte så tufft för Pluto. Han hänger mest på Bobbo som är en fenomenal sökhund. Men jag hoppas att även Pluto lär sej under tiden. Till våren blir det mer målinriktad träning för lillponken. Trots att jag gömde mej ganska svårt, när hundarna var upptagna med att spåra långt borta från mej i skogen, så tog det förvånansvärt kort tid för hundarna att hitta mej. Stora kramkalaset blev det. Vi behöver mer natur i våra liv, hundarna och jag. Nu längtar jag till islossning och vårsol!

Hundarna njuter av att kunna röra på sej
helt fritt!

Så här snöig blir man efter att ha
gömt sej i sökträning
 

Inga kommentarer: