Translate

fredag 10 september 2010

Slagen i skoskaftet

Jag blir så trött på försäkringskassan! Jag skulle ha fått pengar av dem i juni. Jag skulle även fått pengar i juli. I slutet av augusti skulle jag ha fått en skvätt till. Nu är det september och inte en krona har kommit in. Jag trodde det i fredags, då kontot åter blev fyllt en bit. Idag skulle jag in och kolla när csn skulle skicka sin första utbetalning. Och jag blev helt kall när det stod att den redan var gjord. Men jag har inte sett de pengarna. Snabbt tog jag mej in på mitt konto och följde händelseförloppet. Försäkringskassan har fortfarande inte betalat ut ett öre. Pengarna som kom in på kontot i fredags det var csn-pengar. Jag blir så trött. Jag blöev nämligen lovad av F att de skulle skicka pengarna på fredagen. Så nu sitter jag i telefonkö igen, med plats 208 i kön. Turligt nog erbjöd de sej att ringa upp mej så jag behöver inte ha luren i örat hela tiden. Åhh vad jag längtar till att få ett fast jobb med en lön som trillar in på kontot varje månad utan massor av strul!

Dessutom glömde jag bort Jonna. Hade lovat att luncha med henne idag. Men jag satt hemma med böcker om grounded theory istället. En av böckerna handlade inte om det jag ville att den skulle handla om sen den får jag lämna tillbaka...

Det regnar ett fint, stilla regn, egentligen är det ett favorit väder men just nu känns det bara öken! ingen lust att promenera med dogsen. Inte träna heller. Ingen lust med någonting. Hatar jakten på pengar!


Inga kommentarer: