Translate

fredag 17 september 2010

Kartig!

Jag var ganska snopen igår kväll. Rent av ganska kaxig. Högmod straffas med fall.
Jag har ju börjat träna igen den här veckan. I går var det styrka som gällde här ute på landet. Innan passet var jag livrädd, tänkte att min överviktiga kropp inte skulle palla trycket. Faktum är att jag bär väldigt mycket mera vikt på mina armar vida armhävningar, fler kilon vid knäböj och så vidare. Det blir tung och jobbigt. Dessutom är jag inte i så bra form. När passet var över var jag inte ens särskilt trött. Tänkte att att det kunnat vara dubbelt så tufft och att jag ändå orkat med det.

I morse var jag inte lika kartig. Hela kroppen känns 50kg tyngre. Inte för att jag har speciell träningsvärk på nåt visst ställe. Hela kroppen är bara allmänt seg och tung. Kunde knappt stå på fötterna när jag skulle resa mej. Ansiktet är fårat och har mörka ringar. Med andra ord är jag as snygg! I kväll ska jag strecha! För i morgon bitti är det åter dags för en agilitytävling.
Just det måste skaffa barnvakt, jag ska ju vara funktionär!

Inga kommentarer: