Translate

lördag 4 september 2010

Sjuk, oense och agilitytävling


Nu är det officiellt. Jag är Förkyld! Kan inte sluta nysa.

I morgon är det agilitytävling. Hoppas att jag kan tävla. Det blir tre lopp för Bobbo. Stora N ska tävla blåbärsklass och jag hopp och agility. Med andra ord kommer jag inte få stryk av min son den här tävlingen. Sist tävlade vi ju mot varandra i samma klass. Mamma vann. Så länge inte febern bryter ut så ska det väl gå?

Sen är det kalas för för Pontus som fyller 18 år. På måndag blir han myndig så nu kan vad som helt hända!

Undra om jag hinner med allt jag tänkt mej idag? Handla, städa, träna hundarna, promenad, bio och ta det lugnt.....

Marcelo är inte alls förtjust i mitt politiska engagemang. Till sin stora fasa har hans kompisarna
börjat kommentera min valblogg. Själv läser han inte. Eller jo vissa mc tidningar, men annars så lite som möjligt. Vet inte om det var med ångest i kroppen han mms:ade en bild från vår lokaltidning där ett citat från bloggen - rörande bensinskatten, var citerad högst upp på sidan med mitt namn prydligt under. Vi kan väl säga så här; det är ett ämne vi pratar så lite som möjligt om här hemma.... Det är inte lätt för honom att ha en sån egensinnig flickvän som gör som hon vill. Men det är också för de kvalitéerna han älskar mej. Han bara önskar att jag lade ner den energin på sånt som han tycker är bättre än politik. Jag - jag gör som jag vill, med största respekt för hans åsikter. Vi är två helt olika personer i det här förhållandet. Och hade vi inte respekterat varandras olikheter så mycket så hade vi nog inte firat 19 år tillsammans på torsdag... Det är tur att vår kärlek är så stark.

Inga kommentarer: