Translate

onsdag 29 september 2010

Choklad - livets svar på gåtan?

Om afganerna fick äta lite mer choklad, skulle de då sluta med terrorist attacker? När man får en liten mumsig choklad för att dämpa ångesten så hjälper det faktiskt en liten stund. Dåligt humör? Fira med choklad och humöret lugnar sej en aning. Tröst äta? Vad är bättre än choklad eller glass? Det enda negativa med chokladen är att man blir fet och finnig av den. Ja, jag blir ju sjuk ocskå. Får hjärtklappning, ont i huvudet fruktansvärd magvärk och blir oliiiiiidligt trött. Men om man bortser från det så är chokladen en riktig undergörare. Jag älskar choklad. Har inte ätit ren, äkta choklad sen förra vintern......men som jag drömmer om den! Det värsta av allt är att min terror pojkvän envisas med att skaffa hem choklad och lägga den i skafferiet. Sen ligger den där tills han ätit upp den. Vilket inte leder till lättnad, för då köper han ny! Med andra ord har jag en karaktär som inte är av denna värld! Men ibland är det bra nära. Väldigt, väldigt nära att jag faller för frestelsen.....

Inga kommentarer: