Translate

torsdag 9 september 2010

Agility tävling





Sista tävlingen för i år på Catharinas agilitycenter. Vi var där. Stora N tävlade i Blåbärsklassen och jag i agility och hopp. Bobbo var redo och laddad.

I första blåbärsloppet gick bröderna igenom banan med en diskning, för att Bobbo tog ett hinder åt fel håll. Jag tror inte Stora N var lika på hugget som vanligt, han glömde bort banan lite grann men de gjorde ändå en strålande insats och de vann ett koppel! Jag är så glad att min son delar samma intresse som jag och att han tycker att det är kul. Inte kunde jag drömma om att det
skulle gå så här fort för honom att starta en hund som är totalt bunden på mej. Undra vad han kommer prestera nästa år när Pluto, "hans" hund gör entré på tävlingsbanorna!

Som sagt Bobbo var laddad. Som skjuten ur en kanon och med en glädje och iver som inte gick att tygla drog han iväg under agilityloppet och flög över kontaktfälten. Som sej bör gjorde jag om. Och om igen, och en gång till, och igen, och ännu en gång till..... Fem gånger tog vi om balansen innan han kunde tygla springet i benen och nudda kontaktfältet. Då var vi så diskade man kan bli och jag var lite smått irriterad. Samtidigt är jag glad över att det är den här Bobbo jag har. Hans glädje är hans största tillgång. Under hopp-loppet gick det också väldigt fort. Så fort att han rusade förbi hinder och inte hann svänga på sin kropp. Jag fick jobba järnet med damege-controll hela tiden, och det är inte min starka sida. Jag var så sabla arg när jag klev av banan att jag fräste åt barnen och vägrade prata med Bobbo. Jag kan inte tygla mej själv när den där irritationen stiger. Sen satt jag tyst i fem minuter och tjurade i min stol innan jag blev på bättre humör och kunde vara social igen.... I slut ändan är det inte Bobbos fel. Jag får ta på mej det mesta, även om det var honom jag blev arg på just då. När klassen började lida mot sitt slut började jag packa ner tältet och få ner allt i ryggsäckarna igen. Döm av min förvåning när mitt namn ropades upp på prisutdelningen! Vi kom trea.... Barnen fick springa bort och välja pris från prisbordet och kom ut med bajspåsar och levergodis. Vet ärligt talat inte vad resultatt blev. glömde kolla det men runt 5, 10 fel torde det väl ha blivit...Man kan väl säga att jag har en del att träna på tills den 18:onde när det är officiell
tävling i Söderköping. Vår första för i år. Då satsar jag på felfri runda i alla lopp. Träning, träning, träning!

Söndagens priskörd för Bobbo; koppel,
levergodis och bajspåsar!

Inga kommentarer: