Translate

onsdag 1 september 2010

Köplats

Just nu jagar jag försäkringskassan. För tillfället har jag plats 178 i kön. När vi började låg jag på plats 309. Känns ju jätte kul. Tur att jag "jobbar" hemifrån. Hur skulle man kunna sitta i sånna köer om man jobbade?

Först försov jag mej. Sen fick Stora N ont i mage. Halvägs till dagis fick vi vända då han kräktes. Två tjejer fick hysteriskt anfall för att de inte fick vara på sitt "jobb". Mittimellan N försökte förhandla så att hon, som faktiskt mår bra, skulle få vara på sin förskola så kunde de andra stanna hemma. Nåväl, bra argumentation men tyvärr blir det hemma vist ändå.

Vi får väl hoppas att Försäkringskassan äntligen kan få tummen ur rumpan och hjälpa mej och vår smala plånbok. Ibland är de riktigt bra och trevliga. Ibland har man sämre tur. Jag hoppas få en handläggare med en bra dag.

1 kommentar:

Frida sa...

Hej Åsa
Halkade in på din blogg när jag var ute och googlade runt.. Läste litegrann och blev ledsen över att höra hur du mår.. Har också haft det kämpigt i livet och vandrar sagta men säkert tillbaka :) Å vet du vad jag tror och är övertygad om? Jag tror du kan bli helt frisk! :)

Skulle vilja dela med mig av några boktips som gett mig massor med insikter, uppvaknande, och hopp :)

Du kanske har läst några av dom men nån ny kanske kan va till intresse :)

"Resan"
Av Brandon Bays (bokus)

"Lev livet fullt ut"
Eckhart Tolle (Bokus)

"En ny jord ditt inre syfte"
Eckhart Tolle

Alkemisten
Pilgrimsfärden
Veronika bestämmer sig för att dö
Alla är skriven av Paulo Coehlo Grymt bra böcker!

Lite tips på nätet
www.kjellhaglund.com eller www.kjellhaglund.se eller sjalenskrigare.se