Translate

torsdag 23 september 2010

Jaha ännu en dag...

Trött, sliten liten mamma
Jag bröt ju i hop härom dagen. Tack och lov att en av mammorna på dagiset ville ha skjuts till jobbet morgonen därpå, för som jag behövde prata! Och hon lyssnade. Jag spydde ut galla. Mest på mej själv. För som jag ångrar min reaktion. Mitimellan N tar dock det hela med ro och resonerar bort sin mamma totalt. Hon är skrämmande lik mej. Jag fasar för tonåren. Snacka om att jag kommer bli piskad av eget ris!


I går var jag så farligt trött att jag undrade hur jag någonsin skulle orka överleva en dag till! I dag har jag bakat bullar, bröd, busat med barnen och lagat mat. Efter att vi var på kören, efter dagis när jag var och forskade på en skola i en kommun i närheten. Just nu längtar jag efter ett par dagar att sova i kapp. Att låta kroppen friskna till. Jag vill komma i kapp mej själv, veta var jag står, inte bara böja huvudet och streta framåt. Jag behöver börja andas igen. Som vanligt är det mina barn och mina hundar som får mej att ta en titt på mej själv och utvärdera mitt liv. De är min spegel, min motivation och min drivkraft.


Det är så mycket som jag inte bloggat om de sista dagarna, som när jag gick in i en affär och VILLE bli lurad.... eller framstegen med Pluto. Jag har inte berättat om slagsmålet jag var med om eller min spanska examen. Orken har heller inte räckt till att berätta om dopet jag ska på, eller de så vardagliga sakerna som att Marcelo är slätrakad(!), om Stora N:s fotbolls match eller om den nya frisyren.


Kanske kommer jag i kapp under nästa vecka, för då har jag lovat mej själv att stjäla tid där jag kan läka. Just nu är jag trasig. Och ingen doktor kan hjälpa mej. Jag är ensam om den saken. Och bara jag kan blåsa bort det onda.


Ibland suger det att vara duktig.......

Inga kommentarer: