Translate

onsdag 5 maj 2010

Paus i pluggandetblogg

I dag ska det bli en bra dag har jag bestämt. Solen lyser men det är ganska kallt i luften. Barnen är kort dag på dagis och jag får tillbringa hela eftermiddagen med dem. Det är så härligt att vara mamma, speciellt till mina tre smått otroliga barn. Jag börjar känna glädje inför de kommande kurserna som jag ska gå med Bobbo nu mot slutet av maj och jag vill verkligen göra någonting. Varje gång jag tittar ut på vår leråker till trädgård får jag stor lust att sätta händerna i arbete och göra någonting. Såklart hindrar jag mej och bökar ner näsan i böckerna igen. Just nu Argumentetionsanalys där T:s hållbarhet ska förklaras med med relevansen och hållbarheten i P eller dömas ut av C. Till sin hjälp har man C1C1 och P1C1. Ja, ni förstår säkert. Önskar bara att jag inte blev så trött av att läsa. (GÄSP) Därför sitter jag nu vid datorn.

Igår tog jag en skön promenad, utan jacka inne i stan med Bobbo på kvällen. Ensam, utan verbalt sällskap. Först satt jag på parkeringen och tvekade, kände inte för det. Så kände jag på min stegräknare, klev ur bilen och började gå. Motivation. Jag säger bara det. Jag älsk/hatar min ständiga följeslagare på höften. Ganska skönt dock att se över 23000 steg på displayen när jag var klar. Uppdelat på två dagar visserligen, och vi får väl se vad resultatet blir idag. Men jag är på väg. Jag är på väg på många plan.

1 kommentar:

sachikoblog.com sa...

Hör gärna av dig nästa gång du bestämmer dig för att promenera Bobbo i stan. Jag och Panda hakar gärna på.