Translate

lördag 1 maj 2010

Första maj.

Efter dansen tog jag med mej ungarna till tivolit. Nästan inget folk hade hittat dit än, så vi fick gå i den spridda karavann det blir med tre barn som går olika fort i olika riktningar. Ett konstaterande. DET ÄR SVINDYRT! Ett annat konstaterande UNGARNA ÄLSKADE DET! Stora N åkte Virrvelvinden helt själv och var lyckligt yr när han klev av. Ungarna vann nallar i stånden, åkte lilla berg-och-dalbanan, gick in i Harry Potter huset, red på klassiska tivolihästar , körde radiobilar och åkte i bilarna som finns på bilden här ovanför. De köpte leksaker, klubbor och sockervadd. Och så åt vi korv. Lyckligast var nog Lilla N på hästen. Trots att plånboken är nästan tom så hade barnen en riktig upplevelse och det är ju det som jag gillar att bjuda dem på.

Vi skippade alla tåg, tal och rörde oss hemåt när folkmassan vällde in i på tivolit.

Marcelo firar med att jobba, vara förkyld och går på 20-årig klassåterträff med högstadiet. Själv är jag sugen på att äta nåt gott. Men det är ett big NO NO nu när jag ska börja gilla mitt utseende och inte bara min personlighet (host, harkel, host, host ).

Inga kommentarer: