Translate

fredag 21 maj 2010

Nu blir jag förbannad!

Jag blir så förbannad! Riktig jävla upprörd! Läste det här på aftonbladet.se:








Flickorna lekte utanför när grannens 17-åriga dotter gick förbi med en irländsk terrier.

Han tyckte inte om barn.

– De frågade om de fick klappa hunden men min svägerska varnade och sa att den inte var pålitlig, säger mamma Jane, 31.

”Skrek och sprang”

Hon stod bara tio meter bort men hann aldrig ingripa.

– Eftersom jag är gravid så springer jag inte så fort.

– Olivia sprang mot hunden, stannade till och tog ett steg framåt. Det sa bara smack. Den högg på en gång, säger Jane som väntar sitt tredje barn i september.

Såret under Olivias haka blödde kraftigt.”Hunden försökte äta upp mig ”  Olivia, 2, fick ett vå centm

Föräldrarna vill att andra hundägare ska dra lärdom av det som drabbade deras Olivia.

– Om något händer så går det så väldigt snabbt. Därför ska hunden ha munkorg om den inte går att lita på. (tycker mamman)


Är det nån mer än jag som reagerar? Är det nån mer än jag som känner ;HÅLL ERA

UNGAR BORTA FRÅN MIN HUND!!!!! Sätt sele på ungarna om ni inte kan få dem

att låta bli att springa fram till andras hundar. Det var väl ingen som bad den

stackars tvååringen att klappa hunden? Varför ska hundarna ha munkorg på sej

under promenader om de möjligtvis ska bli oprovocerat blir attackerade av någon?

Lär era barn från början istället att inte gå fram till andras hundar!!!! Barn kan man

resonera med, det går inte med djur. Om föräldrar visste vad hundarna får stå ut

med bara för att "barn inte förstår bättre", nahe, men lär ungarna från början då!

Jag blir så förbannad! Det är alltid hundarnas fel. Alltid. Men föräldrar lyssna på

mej , som är förälder, hundägare och har genom alla år blivit attackerad av

närgångna ungar. Hundar är rovdjur, alla gillar inte barn och de reagerar instinktivt.

Mina hundar har aldrig gjort något, trots att barn kommit fram och slagit dem med

leksaker i huvudet. Främmande ungar mitt i min promenad. HORRIBELT!!!!!!

Däremot bet min förra hund, Axton en kille som gjorde ett utfall, kastade sej över

med överkroppen och skällde mot min svarta best. Han blev biten i axeln. Inte

huggen, bara biten. Killen höll på att pinka på sej. Jag berömde min hund.


Hunden i artikeln är avlivad. Jag tycker fruktansvärt synd om barnet. Jag lider med

föräldrarna, för det måste ha varit ren och skär skräck. Men snälla, snälla, lär

någonting av det här. Skyll inte bara på hunden. Ta en titt på vad ni har lärt era

barn också. En del av felet ligger även där!

2 kommentarer:

sachikoblog.com sa...

Bra talat! Är också så förbannat less på alla jävla pappskallar som provocerar andras hundar och sen gnäller om de blir bitna.
Har träffat många sådana vuxna som gör så. Tycker de kan skylla sig själva.
Föräldrar som inte lär sina barn att hålla sig borta från okända hundar beter sig oansvarigt. Trist att tvååringen ska behöva lida för föräldrarnas korkskallighet.
Min hund gillar inte barn och det är en följd av elaka ungar som inte kan hålla tassarna borta, utan som slår, skriker och provocerar. Usch!

Linda sa...

Att vuxna personer är korkade nog att gå fram till främmande hundar är en sak, då kan dom skylla sig själva. Men en hund som atackerar ett barn som denna hund gjorde är det ju nått fel på, okej om hunden morrar, huger i luften, men att hunden biter flickan under hakan på detta sätt är inte normalt. Jag har själv 3 hundar och en 2,5 åring finns inte på världens kartan att nån av mina hundar skulle bita ett barn!!! Där i mot kan dom morra om dom tycker att sonen är för mycket och då tar jag bort honom direkt naturligtvis!! Att lära en 2 åring att inte gå fram till hundar är inte lätt dom är för små för att komma i håg detta när dom ser en hund. Men jag fattar inte hur olyckan kunde hända varför tog inte 17 åringen och sprang i väg med hunden åt ett annat håll när barnet kom, ropade du får inte komma fram eller likanande??? Men en hund som biter opovocerat ett litet barn kan ju inte må bra,att hunden fick somna in var det bästa för hunden också tycker jag!!! Hundar som inte är mentalt friska bör inte finnas i samhället dom lider ju desutom själva.