Translate

lördag 1 maj 2010

Missnöjd


Så var sista gången avklarad av dansen. Min dotter har börjat sin danskarriär, och var den ska sluta får ödet avgöra. När vi var på väg ut var det några mammor som uttryckte lite missnöje över vissa arrangemang som kommer att vara under showen nästa vecka. Då kände jag en viss lättnad. Idag har jag nämligen uttryckt mitt missnöje med dansen. Pedagogerna verkar jätte bra eftersom det ofta står i tidningar mm att elever från skolan placerat sej i olika tävlingar, men vad vet jag, jag har ju inte fått se dem..... Som svar på att man inte fick vara med var att den kvalité som de står för inte kan upprätthållas om föräldrar tittar på, min spontana fråga i efterhand är, vilken kvalité? Vi fick vara med sista kvarten. Av de trettiotal ungar som var med dansade kanske hälften. Mitt barn var en av dem. Av de som dansade var det kanske fem som visste stegen på ett ungefär, de andra tittade ut mot publiken och hade ingen aning, min dotter var en av dem. Ledarna stod på sidan och gjorde rörelserna så jag härmade dem sittandes på golvet och då apade min dotter efter mej. Men när det var vissa steg som jag inte kunde göra från sittandes läge verkade hon inte veta alls vad hon skulle göra. 800kr. Kvalité. Hmmm....

Vi får inte filma barnen när de dansar i sin avslutningsshow nästa vecka för att de kan finnas föräldrar som inte vill att främlingar ska filma deras barn. Men däremot är det ok att dansskolan filmar hela showen. Och vi får fota. Var ligger logiken? De som inte vill ha barn som blir filmade kommer ändå att få sina barn filmade.....eller fotade. Är det bättre? Barnen ska lämnas in en halvtimme innan showen. Och får inte komma till sina föräldrar förens ALLA har dansat färdigt. Är det nån som blir ledsen letar de rätt på föräldrarna........I en fullsatt, mörklagd konserthall??????? Sa jag förresten att biljetterna är slut? Så att alla föräldrar inte får komma in och titta på sina barn........ Snyggt planerat tycker jag. (Om det inte var nån som fatta så tycker jag det här var botten!)

Nej, jag betalar inte för en halvtom säck en termin till. Jag väljer att flytta mitt barn från den prestigefyllda dansskolan till ett billigare alternativ där jag dessutom får vara med och se vad mitt barn lär sej. Sen kanske när hon blir större och kan börja välja dansstil så återkommer vi. När den tre åriga flickan faktiskt kan börja att lära sej dansa på riktigt och inte bara röra sej till musik.

Med andra ord är jag missnöjd!

Inga kommentarer: