Translate

lördag 8 maj 2010

Lördag morgon

Det blir nog inget träna hund i det här regnet...... känns inte direkt uppfriskande. Kanske en promenad i skogen om regnet är skönt. Förr i tiden älskade jag att promenera i det här vädret. Regn. Men sen barnen kom så betyder regn att de blir sjuka och jag har blivit lat så nu uppskattar jag det inte på samma sätt.... Inte ens Bobbo ville vara ute en längre stund ensam på tomten med mat i regnet. Så han kanske också börjar bli bekväm. Men regnet är bra för gräsmattan. Mera gräsmatta åt oss!

Marcelo tyckte jag skulle ställa in kvällens fest (!) eftersom han har ont i örat. Han mår inte bra, men Raffa är ju också här, så varför, varför behövs det tre vuxna att ta hand om våra snälla juveler, när deras två äldre sysslingar dessutom är här och roar dem? Jag stampade med foten och mässade ; Jag vill inte, jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte.

Nu ska jag gå ut och kolla om fönstret i bilen är stängt, hoppas! Sen blir det frukost. Vägde mej förut, har nog ätit lite för lite den här veckan. Är inte nöjd med resultatet på vågen. Speciellt inte med tanke på att jag krossade mitt tidigare gå-resultat med över 12000 steg den här veckan....

Inga kommentarer: