Translate

lördag 8 maj 2010

Fräck Fredag



Det bidde inte som jag hade tänkt mej....

Tanken var lunch med Jonna, nytvättad bil, spruta och en massa pluggande.

Vad jag fick var två vändor på vårdcentral, middagsgäster och långväga besök från Halmstad. Och, inte allra minst, TV och nytvättad bil.

Dagens höjdpunkt var att få träffa Panda. Hunden.

Efter att sonen genomgått sin femårs undersökning fick jag skjutsa upp min allra bästa vän till vårdcentralen. Besöket slutade i tårar, bestämd Åza, spruta och stopiller. Min kära vän har ONT i ryggen. Läkarna vill inte göra någonting. För att hon inte är tillräckligt bra, eller tillräckligt dålig. Hur ni nu tänker ont så är det 100gånger värre. I tre år har hon varit sjukskriv
en, för att ingen riktigt vågar göra någonting. Men när jag spände ögonen i dem hände nåt litet, litet. Hon fick smärtstillande i allafall. En spruta i rumpan och mer medicamenten att ta till hemma. Snart ny läkartid igen, så då får vi se vad som händer.

Vår TV är tillbaka och alla utom jag ljublar i familjen. Det var rätt trevligt att vara utan. Man umgås på ett helt annat sätt. Så nu är vi nästan 2000kr fattigare, men har en fungerande apparat.

Bilen har också blivit tvättad. Den var vidrig. Nu är den ren. Både på insidan och
utsidan.

Kylskåpet blev skurat i går. Och det är jag nöjdast över.


Panda, kusins rottis och jag fick göra bekantskap idag. Söt tjockis med bollfixering och grovt skall. Hon kommer bli galen på Bobbo och Bobbo kommer att älska att reta henne! Det kommer att bli en fin semester med många skratt tillsammans, det är jag övertygad om. Längtar!

Metin och Linda med familj och extra familj var här och grillade och åt min misslyckade tsatsiki. Vi hade himla trevligt. Saknar dem redan lite.

Men Raffa är här med två barn hela helgen och han kan konsten att förgylla så det blir bra ändå.

Inga kommentarer: